Csííz!! Egy falat sajt

Csííz!! Egy falat sajt

Hagymaleves sajtos pirítóssal - #maradjotthon jegyében

2020. március 21. - Hódi Katalin

Rég volt már sajtos poszt, de most van időm. Sajnos....  Négy napja itthon, felsőlégúti problémák miatt, emiatt önkéntes a karatén, még a lakásból se mentem ki. Ma reggel megkaptam a bevásárolt pakott, szigorúan az ajtóm elé letéve.

Szóval volt időm főzni, tegnap még vágytam egy kis levesre, ezért vöröshagymát, medvehagymát és magos zsömlét kértem a pakkban. Más célra szerettem volna felhasználni a darabka Taleggio sajtot, de most jobb helyre se kerülhetett volna.

Taleggio sajt: véletlen műve, hogy épp egy lombardiai sajt volt itthon. Igaz, semmi sem a véletlen műve. Rúzsos, igazán karakteres sajt, kérgében apró sókristályok vannak, így egy picit még ropog is az ember foga alatt.

 s4_1.JPG

 

Hozzávalók:    2 személyre - egyszemélyes karantén esetén 2 napra

    Leves:

  • 4 darab közepes méretű vöröshagyma
  • egy kis darab póréhagyma
  • 1 evőkanál vaj
  • 1 teáskanál étolaj
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 dl száraz fehérbor
  • egy kis ág kakukkfű
  • 8 dl víz
  • só, bors

 s1_1.JPG

   Tálaláshoz:

  • pár levél medvehagyma
  • (magos) császárzsemle félbevágva
  • 1 gerezd fokhagyma
  • Teleggio vagy bármilyen más könnyen olvadó sajt

 s2_1.JPG

A leveshez a vöröshagymákat megpucoltam, majd félbevágás után felkarikáztam. (most négy vöröshagyma után se folyt a könnyem, ki érti ezt). A póréhagymából is vágtam úgy 5 cm-es darabot, apró karikákra. A olajat és a vajat összemelegítettem és miután a vaj felolvadt rátettem a hagymakarikákat és csökkentettem a hőmérsékletet. A legalacsonyabb hőmérsékleten pároltam, pirítottam a hagymát, időként kevergetve, félig lefedve a lábast. Ez a fázis 1 és 3/4 órán át tartott, addigra kezdett egy kicsi színe lenni a hagymának. Emiatt nem egy rohanos hétköznapi ebéd, most sok időm volt, ki is használtam.

s3.JPG

Amikor már kezdett egy kis színe lenni a hagymának, egy gerezd fokhagymát apróra vágtam és rátettem a párolt hagymára és 2 perc múlva felöntöttem a fehérborral. A bor segített a picit karamellizálódott részek felválásában is. Egy picit még melegítettem, de most nem számított volna az se, hogy az alkohol nem párolog el teljesen, hisz nem vezetek ma, sőt itthonról se megyek el.   Utána felöntöttem 8 deciliter vízzel és újabb 40-50 perc főzés következett alacsony hőfokon.

A leves főzése közben sóztam és borsoztam a levest, de annyira édesnak találtam, hogy vagy 4 kiskanál sót is beletettem. A főzési idő vége előtt 10 perccel beletettem a kakukkfűvet is.

 

A tálaláshoz félbevágott zsemlét grill alatt megpirítottam, bedörzsöltem fokhagymával bőven és ráfektettem a sajtszeleteket és visszatoltam a grill alá, addig, míg a sajt meg nem pirult. A levest kimertem tálkába, pár levél megdvehagymát feldarabolva rászórtam a tetejére és hozzátettem a sajtos pirítóst. 

s5.JPG

Most egyetlen jó dolog volt ebben a levesben, hogy forró volt, torokfájásra tökéletes volt, ha már étvágyam nem volt ma. Hát ma egy kicsit személyes hangvételűre sikeredett a poszt, de gondolom ez most elnézhető.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egyfalatsajt.blog.hu/api/trackback/id/tr4715541904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása